Powrót

Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem

e-mail: krystyna-waszczyk@wp.pl

09.06.2020 r.

Śpiewanie piosenki pt .:,,Wiej wietrze wiej”

Poznaj słowa i melodię piosenki     pt.: Wiej wietrze wiej” , odpowiedz ustnie jaki jest charakter piosenki. Po wysłuchaniu określ tempo piosenki - szybkie, średnie , umiarkowane itp.  Powodzenia  https://youtu.be/4VjwoRXVjiE  

02.06.2020 r.

Nauka piosenki ,,Eko cza-cza”  . 

Włącz się do wspólnego śpiewania piosenki Eko cza-cza opartej na rytmie cza-czy. Wyklaskuj  na zasadzie echa rytm piosenki Eko cza-cza.   Powodzenia.           https://youtu.be/Fwtq6eoj2k0

26.05.2020 r.

Dla Ciebie, mamo śpiewamy.  

Zaśpiewaj refren piosenki. Namaluj w zeszycie do muzyki bukiet dla mamy. Świętuj, śpiewaj , raduj się świętem.   

https://youtu.be/RvHfN-4Va4g   

19.05.2020 r.

Młodość Fryderyka Chopina . Życie i twórczość. Po obejrzeniu filmów napisz notatkę o twórczości F. Chopina naszego wielkiego kompozytora. Wiadomości znajdziesz również w podręczniku (lekcja 20).Praca domowa do dn. 25.05.2020 r.  Powodzenia.       

 https://youtu.be/myD-LXvDJ6I      https://youtu.be/wFj4_vXmyj4

12.05.2020 r.

 Pod batutą dyrygenta.

Zapoznaj się z prezentacją przedstawiającą pracę dyrygenta. Dowiesz się jaką rolę odgrywa dyrygent w orkiestrze oraz wiele ciekawych wiadomości o jego pracy.   https://youtu.be/gOlfk1U6z-8 Na zakończenie wysłuchaj utworu orkiestrowego:   Aleksander Borodin ,,Tańce połowickie” w wykonaniu  młodzieżowej orkiestry. Zobaczysz wielu młodych  wykonawców muzyki. https://youtu.be/wiexn6O9To4

05.05.2020 r.

Utrwalenie wiadomości o instrumentach perkusyjnych.                                                                           

 Obejrzyj  film pt. Poranek muzyczny- instrumenty perkusyjne. Poznasz  nazwy instrumentów, brzmienie,  barwę  oraz efekty dźwiękowe wykorzystywane w utworach muzycznych. Napisz jakie poznałeś instrumenty perkusyjne. Na pewno bardzo spodoba Ci się film. Polecam.                                          https://youtu.be/hrlypdHkXnM

28.04.2020 r.

Piosenka pt.,, Jesteśmy Polką i Polakiem” Zaśpiewaj refren piosenki . Maszeruj w rytmie ćwierćnut wokół np. stołu  czy krzesła. Odpowiedz ustnie: jakie symbole narodowe i ciekawe miejsca ukazują słowa piosenki. Miłego majowego świętowania z piosenką.   https://youtu.be/plug6OIrxRM

21.04.2020 r.

  W pracowni lutnika .   Instrumenty strunowe budowa instrumentów- skrzypce       

-  zapoznaj się z budową instrumentów strunowych na podstawie filmu,, W pracowni lutnika”     https://youtu.be/6iRIbJDt -wysłuchaj utworu J.Strauss ,,Pizzicato polka”        https://youtu.be/DU1ZzKIP5aQ - napisz jakie instrumenty strunowe wykonują ten utwór.

07.04.2020 

Wiosennie, świątecznie. Śpiewanie  piosenki pt.: Wiosenne przebudzenie”.  

-  zapoznaj się ze słowami i melodią piosenki .                                                                               -zaśpiewaj piosenkę, uzupełnij występujące w zapisie muzycznym piosenki  pauzy klaskaniem rytmie ćwierćnut . 

Określ charakter piosenki ( nastrojowa, radosna…itp.)   

link do piosenki  Wiosenne przebudzenie.                                                                                                                                                       https://youtu.be/eB6RGNMlie8                                                                                                                                                                           

31.03.2020 r.

Uderz w strunę a rozlegnie się muzyka. Instrumenty strunowe uderzane   - pianino, fortepian.     

https://youtu.be/03qXu_wby08https://youtu.be/eOse2TX6Ueg

https://youtu.be/epXgsYtYTQ4

- zobacz jak wspaniale zbudowane są te dwa instrumenty                                                             - zapoznaj się z budową i brzmieniem instrumentów.

Odpowiedz na pytanie: Czym różnią się dwa instrumenty.


Temat: Instrumenty strunowe szarpane – gitara i harfa . 

-   utrwal wiadomości o gitarze i harfie , pomogą Ci w tym filmy                                    https://youtu.be/4V8s8WEPuL4https://youtu.be/VPuyrAjOia8

Po obejrzeniu prezentacji zapisz krótko w zeszycie czym się różnią te dwa instrumenty choć należą do jednej grupy instrumentów.  Na zakończenie lekcji  wysłuchaj ……niespodzianka  

https://youtu.be/aMa7rgaDUyk